05:05 | پنجشنبه 27 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

معاملات مسکن

کاهش محسوس معاملات نوسازها در بازار مسکن
نماد برتر- حجم معاملات واحدهای با سن کمتر از پنج سال در بازار مسکن شهر تهران به کمترین میزان خود از سال ۱۳۹۳ تا کنون رسیده که از یک طرف کاهش تولید مسکن طی سالهای اخیر و از سوی دیگر افت توان طرف تقاضا را نشان می دهد. طی یک سال گذشته تقاضا برای خرید واحدهای با سن کمتر از پنج سال حدود ۱۰ درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است.
بازار مسکن درجا زد
نماد برتر- رئیس اتحادیه مشاوران املاک تهران با اشاره به کاهش یک درصدی خرید و فروش ملک در پایتخت نسبت به ماه قبل گفت: به دلیل نوسان قیمت ها متقاضیان توان خرید ندارند و وضعیت کسادی در بازار مسکن حاکم است.
افزایش ۱۰ درصدی هر متر خانه در مهر ماه
نماد برتر- طبق اعلام بانک مرکزی، مهرماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران به ۲۶ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۱۱۰.۱ درصد و نسبت به ماه قبل ۱۰ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
ایرانی ها در صدر خریدان ملک در ترکیه
نماد برتر- به مانند ماه های قبل، ایرانی ها بیش از هر ملیت دیگری در ترکیه خانه خریده اند.
پیش بینی بازار مسکن در نیمه دوم امسال
نماد برتر- یک کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه بازار مسکن ماهیت کندی دارد گفت: در صورت تثبیت نرخ ارز می‌توان انتظار داشت بازار مسکن برای مدت دو سال در آرامش بماند.
رشد ۵.۱ درصدی قیمت خانه در شهریورماه امسال
نماد برتر- طبق اعلام بانک مرکزی، شهریورماه امسال متوسط قیمت یک متر مربع مسکن در شهر تهران به ۲۴ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان رسیده که نسبت به ماه مشابه سال قبل ۹۱.۷ درصد و نسبت به ماه قبل ۵.۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد.
آماری از کسادی بازار خانه های بزرگ متراژ
نماد برتر- متوسط متراژ واحدهای عرضه شده از طریق یک سامانه ملکی به بازار مسکن شهر تهران در شهریور ماه ۱۰۹ متر بوده و این در حالی است که میانگین متراژ معاملات قطعی ۸۹ متر است.
گزارش مرکز آمار از قیمت زمین در بهار امسال
نماد برتر- مرکز آمار در گزارشی قیمت هر متر زمین یا زمین ساختمان مسکونی کلنگی در بهار امسال نسبت به مدت مشابه در سال گذشته را بررسی کرده است.
بازار مسکن در شهریور آرام است
نماد برتر- رئیس اتحادیه مشاوران املاک با بیان اینکه در شهریورماه شاهد آرامش بازار مسکن هستیم گفت: معاملات حدود ۱۰ درصد نسبت به مرداد ماه افزایش یافته است.
حمایت رییس جمهور از اقدامات وزیر راه برای عرضه املاک در بورس کالا
نماد برتر- در آخرین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، رییس جمهور از اقدامات وزیر راه و شهرسازی در حوزه عرضه املاک در بورس، حمایت و بر لزوم بهره‌گیری از شیوه‌های مختلف مشارکت مردم در تامین مالی پروژه های تولید مسکن از طریق بورس تاکید کرد.
عطش خرید مسکن کمتر شده است
نماد برتر- یک کارشناس مسکن با بیان اینکه تا پایان سال جهش قیمت ملک نخواهیم داشت، گفت: ثبات بازار ارز در هفته های اخیر به کاهش معاملات مسکن منجر شده است.
فروشنده ها در بازار مسکن زیاد شدند
نماد برتر- مرداد ماه امسال با وجود کاهش ۳۵ درصدی معاملات مسکن در شهر تهران، تعداد واحدهای عرضه شده به بازار ۱.۵ برابر شده است.
یک هفته با بورس کالا
نماد برتر- در هفته گذشته رویدادها و اظهارنظرهای مختلفی پیرامون بورس کالای ایران صورت گرفت که از مهم ترین آن ها می توان به اعلام رضایت وزیر راه از معاملات املاک در بورس کالا، نظرات مثبت کارشناسان و اقتصاددانان نسبت به مزایای فروش املاک مازاد بانک از کانال شفاف بورس کالا و نیز تصویب دستورالعمل اوراق خرید دین کالایی در هیات مدیره سازمان بورس، اشاره کرد.
رضایت وزیر راه از معاملات املاک در بورس کالا/ مبنای قیمتی مناسب برای املاک ایجاد می‌شود
نماد برتر- محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی امروز در حاشیه برگزاری جلسه هیات دولت در خصوص عرضه املاک در بورس کالا گفت: انجام معاملات مسکن در بورس با درخواست خود وزارت راه آغاز شد که در همین زمینه یک ملک تاکنون در بورس عرضه و به فروش رفته است و همان عرضه نخست باعث شد تا سایرین هم از عرضه املاک در بورس استقبال کنند.
شفافیت، مزیت اصلی عرضه ملک در بورس کالا
نماد برتر- بورس کالا در حالی چهارشنبه هفته جاری میزبان عرضه یک باب واحد تجاری شرکت شهر جدید پردیس خواهد بود که یک معامله‌گر کالایی ایجاد شفافیت قیمتی بازار مسکن را یکی از مهمترین مزایای این معاملات دانست و حضور پررنگ و مستمر نهادهای دولتی و بانک‌ها برای عرضه اموال مازاد را راهکار اصلی برای پا گرفتن این معاملات عنوان کرد.